Obchodní podmínky

Vážení zákazníci,

máte-li zájem o zakoupení zboží prezentovaného v našem e-shopu, přečtěte si prosím nejdříve tyto obchodní podmínky.

I. Účel obchodních podmínek, identifikace prodávajícího

1.1 Účelem těchto obchodních podmínek je splnění informační povinnosti prodávajícího vůči vám jako našim zákazníkům, jste-li spotřebiteli, před učiněním vaší objednávky zboží z našeho e-shopu a dále také bližší vymezení práv a povinností mezi námi jako stranou prodávající a vámi jako stranou kupující vznikající z kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím našeho e-shopu provozovaného na webových stránkách www.vanessa-atalanta.cz. Ustanovení obsažená v článcích 7 a 8 těchto obchodních podmínek se nepoužijí, nejste-li spotřebitelem. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy. 

1.2 Identifikace prodávajícího:

provozovatelem tohoto e-shopu (prodávajícím) je obchodní společnost VANESSA ATALANTA, s.r.o., se sídlem Na Roudné 443/18, 301 00 Plzeň,

IČ: 294 54 433.

1.3 Kontakty na prodávajícího:

Adresa pro doručování písemné pošty: VANESSA ATALANTA, s.r.o., Na Roudné 443/18, 30100 Plzeň,

Adresa pro doručování elektronické pošty: info@vanessa-atalanta.cz

Telefonický kontakt na prodávajícího: +420 777 101 913

2.Uzavření kupní smlouvy

2.1 Vystavení zboží v našem e-shopu není nabídkou k uzavření kupní smlouvy, ale pouze výzvou k učinění nabídek. Ustanovení § 1732 zákona č.89/2012Sb., občanského zákoníku v platném znění se nepoužije.

2.2 K uzavření kupní smlouvy na zakoupení zboží v našem e-shopu je nutná objednávka z vaší strany učiněná prostřednictvím objednávkového formuláře na webovém rozhraní našeho e-shopu a naše potvrzení o přijetí vaší objednávky, které vám bude zasláno na elektronickou (e-mailovou) adresu uvedenou ve vaší objednávce.  Na základě vaší objednávky není naše společnost jako prodávající povinna s vámi kupní smlouvu uzavřít a dodat vámi objednané zboží. Učiníte-li prostřednictvím našeho e-shopu objednávku zboží, neprodleně vám doručení této objednávky potvrdíme na elektronickou(e-mailovou) adresu uvedenou ve vaší objednávce. Před odesláním vaší objednávky vám bude umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které jste do objednávky vložili.

2.3 Kupní smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy je vaše objednávka z naší strany akceptována, tj. v okamžiku, kdy vám bude doručeno naše potvrzení o přijetí vaší objednávky na vaši elektronickou (e-mailovou) adresu uvedenou ve vaší objednávce. Berte prosím na vědomí, že vaše objednávka zboží z našeho e-shopu vás zavazuje k úhradě kupní ceny a to v okamžiku, kdy bude vaše objednávka ze strany naší společnosti akceptována. V objednávce jste povinni uvádět pouze úplné a pravdivé údaje.

2.4 Kupní smlouva je v podmínkách našeho e-shopu uzavírána prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, které umožňují samostatné spojení a uložení dat. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována naší společností jako prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Učiněním vaší objednávky na našem e-shopu souhlasíte s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady na tyto prostředky komunikace na dálku si nesete sami. 

2. 5 Kupní smlouvu je možno uzavřít výhradně v českém jazyce.

3.Označení zboží, popis jeho hlavních vlastností a cena zboží.

3.1 Označení zboží společně s popisem jeho hlavních vlastností je uvedeno u jednotlivých položek nabízeného zboží.

3.2 Cena nabízeného zboží je vždy uváděna u jednotlivých položek e-shopu za jeden kus a to včetně příslušné sazby DPH. V ceně zboží však nejsou zahrnuty náklady spojené s dodáním zboží (zásilky) vaší osobě. Tyto náklady na dodání zboží (zásilky) vaší osobě si jako zákazníci hradíte sami, nejde-li o zboží v rámci akce „doprava zdarma“. O náklady na dodání zboží (zásilky) vaší osobě se navýší cena vámi vybraného zboží, a to v návaznosti na vámi vybraného poskytovatele zásilkových služeb před odesláním vaší objednávky naší společnosti.

3.3 Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu jejich uveřejnění na stránkách našeho e-shopu. To však nebrání ujednat si s námi individuálně cenu jinou.

4.  Způsob platby a způsob dodání zboží

4.1 Cenu zboží objednaného v našem e-shopu je možno uhradit předem bezhotovostním převodem na účet naší společnosti jako prodávajícího, v tomto případě je expedice zboží provedena nejdříve v den připsání ceny objednaného zboží na účet naší společnosti, anebo dobírkou při převzetí zboží od vámi vybraného poskytovatele zásilkových služeb. U platby předem na účet je kupní cena objednaného zboží splatná do sedmi kalendářních dní od uzavření kupní smlouvy, u platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí objednaného zboží.

4.2 Při vámi zvolené variantě platby předem na účet vám budou současně s naším potvrzením o přijetí vaší objednávky doručeny údaje k platbě včetně variabilního symbolu, pod kterým je nutno platbu provést. O připsání vaší platby na náš účet vás budeme informovat nejpozději následující pracovní den.

4.3 Po zaplacení kupní ceny objednaného zboží vám vystavíme daňový doklad (fakturu), která vám bude zaslána na elektronickou (e-mailovou) adresu uvedenou ve vaší objednávce.

4.4 Podle zákona o evidenci tržeb jsme jako prodávající povinni vystavit vám účtenku. Zároveň jsme povinni zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

4.5 Expedici zboží označeného popiskem „skladem“, u kterého jste si zvolili platbu dobírkou, provádíme nejpozději do tří pracovních dní po akceptaci vaší objednávky. Při zvolení platby za objednané zboží předem na účet provádíme expedici tohoto zboží označeného popiskem „skladem“ do tří pracovních dní po připsání kupní ceny objednaného zboží na náš účet. V případě, že nejde o zboží s popiskem „skladem“ může doba expedice zboží činit až 14 kalendářních dní a počíná běžet způsobem výše uvedeným v závislosti na vámi zvolené variantě platby za objednané zboží.

4.6 Zboží vám bude odesláno na adresu, která bude z vaší strany uvedena jako doručovací adresa ve vaší objednávce. Pokud si v rámci objednávky zboží zvolíte jako způsob doručení Zásilkovnu, bude vám zboží jako zásilka odesláno na vámi zvolenou pobočku Zásilkovny. V těchto místech jste povinni objednané zboží (zásilku)převzít.  Vznikne-li z důvodů na vaší straně potřeba opakovaného doručení zásilky, jste povinni uhradit naší  společnosti náklady s tím vzniklé. Objednané zboží doručujeme pouze na území ČR.

5.Náklady na dodání objednaného zboží

5.1 Náklady na dodání objednaného zboží si hradí zákazník sám, a to v závislosti na výběru zásilkové služby. Cena tohoto dodání je následně zahrnuta do celkové ceny objednaného zboží před odesláním příslušné objednávky zboží prostřednictvím našeho e-shopu.

6.Nákup bez registrace a prostřednictvím uživatelského účtu

6.1 V našem e-shopu můžete činit objednávky zboží v rámci „nákupu bez registrace“ nebo prostřednictvím vašeho uživatelského účtu.

6.2 Uživatelský účet lze založit registrací vaší osoby v našem e-shopu. Při této registraci jste povinni uvádět jen úplné a pravdivé údaje a v případě změny registrovaných údajů tyto údaje aktualizovat bez zbytečného odkladu.

6.3 Přístup k vašemu uživatelskému účtu vyžaduje zadání uživatelského jména a hesla. Vaše uživatelské jméno  a heslo jsou důvěrnými údaji a tyto údaje nejste oprávněni zpřístupnit třetí osobě.

6.4 Váš uživatelský účet můžete využívat pouze vy osobně a nejste oprávněni umožnit přístup k vašemu uživatelskému účtu třetí osobě.  

6.5 Váš uživatelský účet může být ze strany naší společnosti zrušen v případě, že prostřednictví tohoto uživatelského účtu neučiníte objednávku po dobu delší než jeden rok.

7.Práva vznikající z vadného plnění.
7.1 Při prodeji zboží v našem e-shopu vám odpovídáme za to, že věc nemá při převzetí vady. Zejména odpovídáme za to, že v době, kdy věc převezmete,

a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

b) věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c) věc odpovídá jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,

e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

7.2 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

7.3 Má-li věc vadu, která nebrání užívat věc k určenému účelu, lze ji prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadné věci. V tomto případě vás však upozorníme, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje.

7. 4 Práva z vadného plnění nemáte:

a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,

b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,

c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím,

d) vyplývá-li to z povahy věci.

7. 5 Práva z vadného plnění vám nenáleží také tehdy, pokud jste před převzetím věci věděli, že věc má vadu, anebo pokud jste vadu sami způsobili.

7.6 Jako prodávající máme povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Práva z vad zakoupeného zboží jste oprávněni uplatnit v době 24 měsíců od převzetí. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojeném k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovené o záruce za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytknete-li nám vadu zboží oprávněně, neběží vám lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou nemůžete vadné zboží užívat.

7.7 Nemá-li věc vlastnosti uvedené v článku 7.1 těchto podmínek, můžete požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, pokud se však vada týká pouze součásti věci, můžete požadovat jen výměnu součásti, není-li to možné, můžete odstoupit od kupní smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, máte právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti máte i v případě odstranitelné vady, pokud nemůžete věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě máte i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupíte-li od smlouvy nebo neuplatníte-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, můžete požadovat přiměřenou slevu. Na přiměřenou slevu máte právo i v případě, ž vám nemůžeme dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že nezjednáme nápravu v přiměřené době nebo že by vám zjednání nápravy působilo značné obtíže.

7.8 Jako kupující nám sdělíte, jaké právo jste si zvolili, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete jako kupující změnit bez našeho souhlasu jako prodávajícího; to neplatí, žádáte-li opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.

7.9 Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u nás jako prodávajícího. Je-li však v potvrzení vydaném prodávajícím ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady (ve smyslu ustanovení § 2166 občanského zákoníku) uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom informován bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty máte právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

7.10 Práva z vadného plnění můžete vůči nám uplatnit v písemné či elektronické podobě na adresách uvedených v článku 1.3 těchto podmínek.

7.11 Máte-li práva z vadného plnění, náleží vám i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění těchto práv. Neuplatníte-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud vám právo nepřizná, pokud jako prodávající namítneme, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

7.12 Práva z vadného plnění se řídí ustanoveními § 1914 až 1925, §2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.

8.Odstoupení od kupní smlouvy

8.1 Jako kupující máte v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.

8.2 Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud v jejím průběhu odešlete naší společnosti oznámení, že od kupní smlouvy odstupujete.

8.3 Pro odstoupení od kupní smlouvy můžete využít vzorový formulář, který tvoří přílohu těchto obchodních podmínek, jinak můžete od kupní smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči naší společnosti. Odstoupení od kupní smlouvy můžete naší společnosti zaslat na adresu pro doručování písemné pošty uvedenou v článku 1.3 těchto podmínek nebo na adresu pro doručování elektronické pošty uvedenou v článku 1.3 těchto podmínek. Přijetí vašeho oznámení o odstoupení od kupní smlouvy vám potvrdíme bez zbytečného odkladu po jeho přijetí na elektronickou (e-mailovou) adresu uvedenou v tomto oznámení.

8.4 Berte prosím na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku v platném znění nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zboží, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy.

8.5 V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší a zboží, které jste od nás obdrželi, nám musí být vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy naší společnosti jako prodávajícímu. Odstoupíte-li od kupní smlouvy, nesete náklady spojené s navrácením zboží naší společnosti jako prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě, nelze-li zboží vrátit pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, jsou maximální náklady odhadované ve výši(vložte částku) Kč.“

8.6. Odstoupíte-li od kupní smlouvy, vrátíme vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14-ti kalendářních dnů od doručení vašeho oznámení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které jsme od vás na základě kupní smlouvy přijali a to stejným způsobem, jakým jsme je od vás přijali, jiným způsobem pouze tehdy, budete-li s tím souhlasit a pokud vám tím nevzniknou další náklady. Pokud jste si zvolili jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který jsme vám nabízeli, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

8.7 Odstoupíte-li od kupní smlouvy, nejsme povinni vám vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než nám zboží předáte nebo prokážete, že jste nám zboží odeslali.

9.Vyřizování stížností

9.1 Vaše stížnosti přijímáme a vyřizujeme na adrese pro písemnou korespondenci, na e-mailové adrese případně na tel. čísle uvedených v článku 1.3 těchto podmínek. Informaci o způsobu vyřízení vaší stížnosti vám zašleme na vaši elektronickou (e-mailovou) adresu uvedenou ve vaší stížnosti a to zpravidla do 14-ti kalendářních dní od doručení vaší stížnosti naší společnosti. Podmínkou vyřízení vaší stížnosti je označení čísla vaší objednávky učiněné na našem e-shopu společně s vylíčením rozhodných skutečností, které jsou předmětem vaší stížnosti.

9.2 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: www.coi.cz.Pro mimosoudní řešení sporů lze využít také platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adresehttp://ec.europa.eu/consumers/odr.

9.3 Návrh na zahájení řešení spotřebitelského sporu je kupující (spotřebitel)oprávněn podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy kupující (spotřebitel)uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Návrh na mimosoudní řešení sporu musí zejména obsahovat údaje o stranách sporu, vylíčení rozhodných skutečností, kterých se spor týká, a návrh řešení, jehož se navrhovatel domáhá, datum, kdy spotřebitel uplatnil své právo u prodávajícího poprvé, prohlášení, že o věci dosud nerozhodl soud, nebyl vydán rozhodčí nález a nebyla uzavřena dohoda stran ohledně mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, ani nebylo zahájeno řízení před soudem, rozhodčí řízení ani řízení o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu dle zákona o ochraně spotřebitele, datum a podpis navrhovatele, k návrhu musí být přiložen doklad o tom, že se spotřebitel pokusil spor vyřešit s podnikatelem přímo, a kopie dalších písemností dokládající tvrzené skutečnosti, jsou-li k dispozici (zejména o doklad o uzavření smlouvy, kopii korespondence stran apod.). Návrh lze podat písemně nebo ústně do protokolu anebo elektronicky prostřednictvím on-line formuláře uvedeného na internetových stránkách České obchodní inspekce, podepsaný uznávaným elektronickým podpisem nebo zaslaný prostřednictvím datové schránky osoby, jež návrh podává.

9.4 Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.

10. Závěrečná ustanovení

10.1 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

10.2 Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 09.12.2022 a vztahují se na kupní smlouvy uzavřené počínaje tímto dnem.